Svårt att komma in på Mina sidor?

Får du en säkerhetvarning när du ska logga in? Använder du iPhone eller annan Apple-enhet? Har du problem med cookies? Läs mer om vad du kan göra för att lösa problem vid inloggning.

Publicerad:

Säkerhetsvarning vid inloggning

Om du har den senaste versionen av webbläsaren Chrome kan du få ett felmeddelande som säger att sidan inte är säker när du loggar in på Mina sidor. Vi bedömer att den är säker och du kan klicka på "Skicka" för att komma vidare. Du kan också välja att byta webbläsare.

Uppdatera till senare version

Du som använder iPhone eller annan Apple-enhet kan få problem med att logga in och signera på Mina sidor. Framförallt gäller detta om operativsystemet på din enhet är iOS12 eller tidigare version. Prova då med att uppdatera operativsystemet på din enhet till iOS13 eller senare version.

Om du har en enhet som är iPhone 6 eller äldre kan du inte uppdatera till iOS13  eller en nyare version på grund av otillräckligt minne på telefonen. Vårt råd är att du istället loggar in på Mina sidor från exempelvis en dator. iPhone 6S ska dock fungera att uppdatera.

Problem med cookies?

Om du får felmeddelande som har med cookies att göra när du är inloggad på Mina sidor behöver du göra en justering i dina inställningar.

  • Gå till Inställningar -> Safari -> Integritet och säkerhet  och avmarkera valet "Spåra inte mellan webbplatser" eller
  • Gå in under inställningar och tillåt cookies från den aktuella webbplatsen (i det här fallet Mina sidor).
  • Du kan också byta till en annan webbläsare som exempelvis Chrome, Edge eller Firefox.

Tänk på det här

Det går bara att signera cirka fem gånger under ett och samma tillfälle om du använder en apple-enhet. Detta är en säkerhetsåtgärd som finns i Apples operativsystem.

Om du fortfarande har problem med att logga in eller signera kan du istället prova att logga in på Mina sidor från en dator eller en android-telefon.

Uppdaterad: