Anställningsbevis

När en anställd frågar efter ett anställningsbevis har du som arbetsgivare skyldighet att utfärda ett sådant. När du ska skriva ett anställningsbevis finns ingen standardiserad blankett.

För att underlätta för dig kan du kika på nedanstående punkter och se till att de finns med på intyget:

  • uppgifter om arbetsgivare
  • uppgifter om arbetstagaren
  • anställningens start- och slutdatum
  • uppgift om anställningsformen
  • uppgifter om omfattningen av anställningen.

Tänk på att vi behöver ett arbetsgivarintyg per anställning som den anställde har haft besvara samtliga frågor på intyget du kan ringa oss om du undrar över något.

Kontakt

Vi finns här för att hjälpa dig om du stöter på problem eller bara undrar om något. Du når oss på telefon 010-601 18 00, måndag till fredag 9.00-11.00, och måndag till torsdag 13.00-15.00.

Du kan också e-posta oss.

Uppdaterad: